Τρίτη, 11 Ιουνίου 2013

Υγεία: Πυρήνες Βερίκοκου


Η πλουσιότερη πηγή βιταμίνης Β17!


Στο Βόρειο Πακιστάν υπάρχει η φυλή Hunza, η οποία είχε στην καθημερινή της διατροφή φρούτα, και συγκεκριμένα βερίκοκα, αλλά και τα κουκούτσια αυτών. Αυτή η φυλή είναι μια από τις μακροβιότερες του κόσμου, με τον καρκίνο κι άλλες σοβαρές παθήσεις εντελώς άγνωστες σε εκείνη!


Με κύριο συστατικό την αμυγδαλίνη (Β17),  αλλά και το μαγνήσιο, οι πυρήνες των βερίκοκων έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και προληπτική δράση πάνω στα καρκινικά κύτταρα.

Πως γίνεται το τελευταίο; Έχει παρατηρηθεί ότι η χρόνια ανεπάρκεια βιταμίνης Β17 οδηγεί σε μείωση της αντίστασης στη δημιουργία κακοήθειας. Ως εκ τούτου, οι πυρήνες του βερίκοκου αποτελούν σύμμαχο στην πρόληψη (όχι την αντιμετώπιση) της ασθένειας!

Αν και θεωρείται πικρό, από προσωπική εμεπιρία θα σας πω ότι το κουκούτσι του βερίκοκου έχει πολύ ευχάριστη γεύση, σχεδόν ολόιδια με εκείνη του πικραμύγδαλου.


Είτε φρέσκο, είτε ως ξηρός καρπός είναι ευχάριστος να καταναλωθεί μόνος του. Αν δεν τον πρότιμάτε έτσι, μπορείτε να τον προσθέσετε στα δημητριακά ή τις σαλάτες σας.

Θα τους βρείτε σε καταστήματα με βιολογικά προϊόντα, σε φαρμακεία, αλλά μπορείτε και να τους φάτε κι ολόφρεσκους, ειδικά τέτοια εποχή, σπάζοντας με ειδικό εργαλείο το (πολύ σκληρό) κουκούτσι του βερίκοκου.

Προσοχή! Επειδή ο πυρήνας του βερίκοκου περιέχει υδροκυάνιο (εξού κι η ελάχιστα πικρή γεύση του) δεν πρέπει να καταναλώνονται πάνω από 3 καρποί την ημέρα!!!

Βανίλια.