Τρίτη, 9 Απριλίου 2013

Υγεία: Goji Berry



Το μούρο της ευτυχίας!

Εδώ κι ένα χρόνο, περίπου, έχω αρχίσει να χρησιμοποιώ goji berries στην καθημερινή μου διατροφή!


Πρώτη φορά που άκουσα το όνομα αυτών των berries ήταν στις αρχές του 2012, όταν κάποιος γνωστός μου αποφάσισε να καλλιεργήσει σε μια γλάστρα στη βεράντα του το απόλυτο superfood και μέγα trend της εποχής μας, το γκότζι μπέρι.

Στις αρχές του 2012, ο Δυτικός κόσμος μόλις το έχει ανακαλύψει κι επικρατεί φρενίτιδα και μόνο στο άκουσμα του ονόματος του μικρού αυτού καρπού!


Αλλα, φυσικά, το goji berry είναι γνωστό στους Κινέζους και τους Θιβετιανούς εδώ και αιώνες! Εκτός από τη μαγειρική, οπου είναι κι αναμενόμενη η χρήση του, το χρησιμοποιούν και στην ιατρική για τις ευεργετικές του ιδιότητες όσον αφορά την τόνωση του οργανισμού, της λειτουργίας του ήπατος, των νεφρών και τη βελτίωση της όρασης.

Το goji berry είναι superfood και μάλλον είναι και το Νο1 superfood που υπάρχει, μιας και είναι ίσως το πιο πλούσιο διατροφικά φρούτο του κόσμου.

Είναι, εν ολίγοις, αντιοξειδωτικό, αντιγηραντικό, αντιμικροβιακό, ενισχυτικό της μακροζωίας, βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος κι αποτελεί σημαντική πηγή σιδήρου, βιταμίνης C και πρωτεϊνών, με όλα τα οφέλη που συνεπάγονται αυτά.


Οι καρποί του φυτού είναι μικροί, κόκκινοι και πολύ ευαίσθητοι. Γι' αυτό δεν απαντώνται σχεδόν ποτέ φρέσκοι σε χώρες στις οποίες δεν παράγονται. Η συνήθης μορφή, στην οποία μπορούμε να τα βρούμε είναι αποξηραμένα ή σε χυμό.

Η γεύση τους είναι πολύ κοντά σε εκείνη της σταφίδας, λιγότερο γλυκιά κι απειροελάχιστα πικρή.

Αν θέλεις κι εσύ να βάλεις στη διατροφή σου το μικρό, θαυματουργό αυτό καρπό μπορείς να τον προμηθευτείς από καταστήματα ξηρών καρπών ή από σουπερμάρκετ (προσωπικά, σε πολύ λίγα κατάφερα να βρω γκότζι) και:
1) να τα προσθέσεις σε mix ξηρών καρπών
2) να τα χρησιμοποιήσεις σε σαλάτες
3) να "εμπλουτίσεις" με αυτά τα δημητριακά σου
4) να τα "μαγειρέψεις" μαζί με κάποιο κρέας (πχ χοιρινό με ανανά και goji)
5) να φτιάξεις ωραία γλυκά με αυτά (σε μια μηλόπιτα, αντί για σταφίδες ή σε μια χειροποίητη σοκολάτα μαζί με αμύγδαλα)
6) να τα προσθέσεις στη φρουτοσαλάτα σου ή στο γιαούρτι σου


Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν έχει παρατηρηθεί επίσημα μέχρι σήμερα κάποια παρενέργεια από την κατανάλωση γκότζι,  αλλά καλό θα είναι να μην το παρακάνουμε από την πρώτη φορά που θα τα δοκιμάσουμε!


Καλή Όρεξη!
Βανίλια.