Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2012

Σκέψεις: Frozen Yogurt- mania!


Ως «ζαχαρωτό» δικαιούμαστε με το παραπάνω να μιλάμε για γλυκιές απολαύσεις!




Θα τολμούσα να χαρακτηρίσω τη χώρα μας ως «χώρα της μανίας».

Είμαστε μια χώρα που την κάθε μόδα την υπηρετούμε με μανία και αυταπάρνηση. Όταν, μάλιστα, η μόδα έχει να κάνει με διασκέδαση ή/και φαγητό η αφοσίωσή μας γίνεται ακόμα εντονότερη.

Κάπως έτσι δεν έγινε και με τη μόδα των Starbucks; Νοστιμότατος καφές, άπειρες επιλογές, φρεσκότατα εδέσματα, δε λέω, αλλά οι τιμές, φαρμακείο. Παρόλα αυτά η μόδα υπερίσχυσε της τιμής, με αποτέλεσμα πριν από τρία περίπου χρόνια τα Starbucks να ξεφυτρώνουν σε κάθε γωνία κάθε τετραγώνου κάθε γειτονιάς.


Επόμενη μανία, τα cupcakes! Πόσα και πόσα cupcakeάκιδα δεν άνοιξαν που υπόσχονταν αυθεντική αμερικάνικη γεύση; Νόστιμα, ευφάνταστα, υπέροχα διακοσμημένα, έγιναν το «εθνικό» μας γλυκό: σε γάμους, βαφτίσεις, πάρτυ, κεράσματα στη δουλειά, μικρά κουκλίστικα ζαχαροπλαστεία και καφετέρειες, το cupcake έγινε συνώνυμο της κυριακάτικης εξόδου μας και της γλυκιάς απόλαυσης στη ζέστη και το κρύο. Και πάλι οι τσουχτερές τιμές δεν πτόησαν τον (trendy) Έλληνα καταναλωτή και αφέθηκε στη μόδα των cupcackes.





Κι ερχόμαστε στο σήμερα και στο frozen yogurt. Μια μόδα που κρατάει, στη χώρα μας, μόλις ένα χρόνο, αλλά έχει αποκτήσει φανατικούς οπαδούς και αμέτρητα σημεία εξυπηρέτησης των απαιτήσεων των οπαδών αυτών! Τους τελευταίους, συγκεκριμένα 4-5 μήνες, παρατηρούμε τη μόδα του frozen yogurt να γίνεται μανία! Το παγωμένο γιαούρτι πάντα υπήρχε στη ζωή μας (ποιος δε θυμάται την υπέροχη γεύση «nuts and berries yogurt» από τη Δωδώνη;), αλλά μόνο φέτος έγινε μόδα. 
Αλλά αυτό που μου έκανε περισσότερο εντύπωση δεν είναι γιατί έγινε μόδα. Κι εγώ αγαπώ το frozen yogurt: είναι χαμηλό σε λιπαρά και άρα και σε θερμίδες, νόστιμο και θρεπτικό. Επίσης συνδυάζεται με αμέτρητα toppings, κυρίως λόγω της ουδέτερης γεύσης του. Η απορία μου έγκειται στο γιατί τώρα; Σε μία χώρα με παγκόσμια παράδοση στο γιαούρτι, γιατί περιμέναμε να μας επιβάλει τη μόδα του η Αμερική ή η Ευρώπη και δεν την καθιερώσαμε μόνοι μας; Όλοι οι μεγάλοι σεφ του κόσμου (παρατηρείστε, για παράδειγμα στην εκπομπή του Jamie Oliver το ότι πάντα αναφέρεται στο γιαούρτι ως "delicious Greek yogurt") προτιμούν το Ελληνικό γιαούρτι αντί του δικού τους, ως πιο υγιεινό, χορταστικό και με πιο πυκνή υφή.  


Αλυσίδες όπως το Froyo, το Yasu, το Yogen Fruz, προσφέρουν μία όαση από τη ζέστη του καλοκαιριού με άπαχο νόστιμο γιαούρτι, σε διάφορες γεύσεις με την επιλογή ενός ή περισσοτέρων toppings. Κάποιες από αυτές έχουν να επιδείξουν και μία καινοτομία: το selfservice παγωμένο γιαούρτι σε διάφορες γεύσεις όπως καρπούζι, πορτοκάλι, σοκολάτα, μάνγκο, ροδάκινο, φράουλα, τσιχλόφουσκα κ.ά. με όσα toppings μπορεί κανείς να φανταστεί και χρέωση με το κιλό.



Δεν είναι πραγματικά άξιο απορίας το γιατί, ενώ εξάγουμε το πλέον κλασικό και λατρεμένο, από σχεδόν όλο τον πλανήτη Greek Yogurt, γιατί εν έτη 2012 έγινε μόδα το παγωμένο γιαούρτι στην κατεξοχήν χώρα παραγωγής του; Γιατί προτιμούμε να είμαστε followers αντί για trend-setters; Γιατί να μην εξάγουμε το συγκεκριμένο προϊόν, αντί να παίρνουμε το know- how από το εξωτερικό; 

Προς το παρόν θα απολαύσω το συνδυασμό παγωμένο γιαούρτι σοκολάτα- φράουλα- ροδάκινο με κροκάν και ζεστό σιρόπι σοκολάτας γάλακτος και θα αφήσω τις σκέψεις για Ελληνικές καινοτομίες για μια άλλη φορά...

by (frozen yogurt) Βανίλια.