Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2013

Υγεία: Κινόα

κινόα



Το 2013 έχει ανακυρηχθεί από τον ΟΗΕ ως το "Διεθνές Έτος Κινόα", πράγμα που από μόνο του σου "τραβά" την προσοχή.

Τι είναι αυτό, λοιπόν, το Κινόα που χαίρει τόσης εκτίμησης από τον ίδιο τον ΟΗΕ;


Δεν είναι δημητριακό, αλλά θυμίζει πολύ πλιγούρι ή ρύζι. Είναι λευκό, αλλά, πιο σπάνια, το συναντάμε και σε κόκκινη ή μαύρη εκδοχή.

Οι Ίνκας το αποκαλούσαν "χρυσή τροφή" και σήμερα πλέον κατατάσσεται στα superfoods, λόγω της εξαιρετικά υψηλής του συγκέντρωσης σε θρεπτικά συστατικά.

Πρωτεΐνες (13%!), Ω3 λιπαρά, σίδηρος, αμινοξέα, κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορος, βιταμίνη Β είναι μερικά από τα συστατικά, χάρη στα οποία έχει συμπεριληφθεί στη λίστα των superfoods.  

Οι αντιοξειδωτικές του ιδιότητες και η απουσία γλουτένης και σακχάρων το κάνουν ακόμα πιο δημοφιλές σε στομαχικούς, διαβητικούς, αλλά κι όσους για λόγους υγείας ή αποτοξίνωσης αποφεύγουν τη γλουτένη.

quinoa


Πως τρώγεται το Quinoa;

Κατ' αρχάς βράζεται κι η "συνταγή" θυμίζει πολύ ρύζι: 2 μέρη νερό- 1 μέρος κινόα. Μόλις απορροφηθεί το νερό, καλύπτουμε την κατσαρόλα με μια πετσέτα και κλείνουμε το καπάκι για 5 λεπτά.

Το κινόα όταν βράζει γίνεται ελαφρώς διαφανο κι εμφανίζει μια μικρή λευκή ουρίτσα...

Βρασμένο μπορεί να συνοδεύσει σαλάτες, από πράσινες, μέχρι και χωριάτικη! Για εμένα, έχει αντικαταστήσει πλέον το πληγούρι στο ταμπουλέ μου!
ταμπουλέ με κινόα
Στο ταμπουλέ μπορείς να αντικαταστήσεις το πλιγούρι με κινόα!

Αλλά το κινόα μπορεί να αντικαταστήσει και το ρύζι ή το φιδέ στις σούπες μας, να μετατρέψει το ριζότο σε κινο-ότο (δική μου λέξη!) ή να χρησιμοποιηθεί ως πρώτη ύλη στο γέμισμα των... γεμιστών μας!

quinoa stuffed tomatoes
Ντομάτα γεμιστή με κινόα!

Φαντασία να υπάρχει και ο πεντανόστιμος αυτός καρπός δε θα σε απογοητεύσει!

by Βανίλια.