Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2012

Υγεία: H2O

Ή αλλιώς...νεράκι!







Η πιο συχνά απαντώμενη χημική ένωση στον πλανήτη μας. Το πιο απαραίτητο συστατικό της διατροφής μας. Το καλύτερο «φάρμακο» για τον οργανισμό μας.





Ακολουθούν μερικά δεδομένα σε σχέση με το νερό, τα περισσότερα από τα οποία είναι άγνωστα σε πολύ κόσμο.

1. Το νερό καλύπτει το 70,9% της επιφάνειας της γης, σε τρεις καταστάσεις: υγρό, σε θάλασσες, ποτάμια και λίμνες (98,2%), στερεό, ως πάγος ή χιόνι (1,7%) και αέριο, ως υδρατμοί στην ατμόσφαιρα (0,001%).

2. Το νερό αποτελεί και το 75% του σώματός μας. Πιο συγκεκριμένα, αποτελεί το 90% του αίματός, το 85% του εγκεφάλου, το 75% των μυών και το 22% των οστών μας.

3. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη νερού από έναν ενήλικα είναι 8 ποτήρια νερού (2 περίπου λίτρα), στα οποία μπορούμε να συνυπολογίσουμε μόνο φρεσκοστημένους χυμούς φρούτων και τσάι και όχι αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά. Η συγκεκριμένη ποσότητα ενδέχεται να αυξομειώνεται λόγω διαφόρων παραγόντων, όπως πχ οι κλιματολογικές συνθήκες, η φυσική δραστηριότητα, η κύηση και ο θηλασμός, η πρόσληψη φαρμάκων κ.α.

4. Νερό περιέχεται επίσης σε πάρα πολλές τροφές, τις οποίες καταναλώνουμε καθημερινά. Γάλα, πατάτες, φρούτα και λαχανικά όλα περιέχουν μεγάλες ποσότητες νερού, που φτάνουν μέχρι και το 90% της σύστασής τους. Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι σωστό να υπολογίσουμε το νερό που περιέχουν οι παραπάνω τροφές στις ημερήσιες μας προσλήψεις νερού. 

5. Η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού βοηθάει στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης του δέρματός, προστατεύει τις αρθρώσεις και ενισχύει το πνεύμα.

6. Η διούρηση είναι μια ευεργετική φυσική διαδικασία, με την οποία αποβάλλονται τοξίνες και πολλές άλλες ουσίες, τις οποίες έχει απορρίψει ο οργανισμός μας ως άχρηστες. Όσο περισσότερο νερό πίνουμε, τόσο βοηθάμε τον οργανισμό μας να «καθαρίσει».

7. Η καλύτερη και πιο ευχάριστη πρόσληψη νερού γίνεται όταν δε διψάμε. Είναι λάθος να αφήνουμε το σώμα μας να αφυδατωθεί πριν πιούμε νερό. Το στεγνό στόμα είναι ένα από τα τελευταία σημάδια της αφυδάτωσης.

8. Το PH του αίματός μας κυμαίνεται από 7,3 έως 7,45. Όταν καταναλώνουμε αναψυκτικά, αλκοόλ και ανθυγιεινές τροφές, το PH αυξάνεται, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο όξινο και πολύ επικίνδυνο για την υγεία μας. Το νερό βοηθά στο να μειωθεί το PH του αίματός μας και να γίνει από όξινο, βασικό.

9. Το νερό αδυνατίζει! Όχι ακριβώς, αλλά η πρόσληψη νερού προκαλεί αίσθημα πληρότητας και έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ποσότητας φαγητού που προσλαμβάνουμε. Το νερό είναι επίσης σύμμαχος κατά της κυτταρίτιδας.

10. Το χλώριο που περιέχεται στο νερό είναι βλαβερό για τον ανθρώπινο οργανισμό, γιατι σκοτώνει τα φιλικά και απαραίτητα βακτήρια του παχέως εντέρου, με αποτέλεσμα το πεπτικό σύστημα να λειτουργεί αναποτελεσματικά. Μία λύση είναι να τοποθετήσουμε φίλτρα στις βρύσες του σπιτιού μας ή να βάζουμε το νερό, που πρόκειται να πιούμε, σε ένα ποτήρι και να το αφήνουμε 1-2 ώρες για να εξατμιστεί το χλώριο. 


by Βανίλια.